Futás közben bukkant egy 166 millió éves kövületre

Elsa Panciroli paleontológus egy skót sziget, Eigg partján futva egy 166 millió éves dinoszaurusz kövületére bukkant – írja a BBC. A lábcsont nagyjából 50 centiméter hosszú, és a Stegosauria csoport egyik képviselőjétől származik.

A szakértők mintegy 200 éve keresik a dinoszauruszok nyomait a szigeten, egészen mostanáig azonban csak ősi tengeri hüllők és halak csontjait fedezték fel a környéken. Panciroli és kollégái is ilyen maradványokat kutattak Eiggen, és nem gondolták volna, hogy egy dinoszaurusz fosszíliáját azonosítják majd.

Kissé szerencsés felfedezés volt

– mondta a kutató, hozzátéve, hogy már a nap végén jártak, amikor kollégáitól lemaradva, kocogva próbálta utolérni őket. A szakértőnek eszébe jutott, hogy elfutott egy kőzet fölött, amelyet nem nézett meg elég alaposan. Elsőre nem tudta, hogy pontosan milyen állattól is származhat a kövület, de biztos volt benne, hogy egy dinoszaurusz maradványába botlott.

Kép: Raul Lunia / Leemage via AFP

Panciroli szerint kivételes felfedezésről van szó. A középső jurából eleve kevés lelet maradt fenn, egészen mostanáig ráadásul Skóciában csak Skye szigetén azonosítottak dinoszauruszok-csontokat.