Terrorkrokodilok tartották rettegésben a dinoszauruszokat

Egy friss tanulmányban a szakértők újabb részleteket fedtek fel azokról a hatalmas krokodilokról, melyek egykor Észak-Amerikában éltek – írja a CNN.

A kutatók arra jutottak, hogy a kréta kori Deinosuchus nem képviselői akár 10 méter hosszúra is megnőhettek.

Adam Cossette, az Arkansasi Állami Egyetem munkatársa és a csapat tagja szerint az ősi hüllők olyan nagyok voltak, hogy még a vizeik közelébe merészkedő dinoszauruszokra is veszélyt jelentettek. A szakértő hozzátette, az újonnan vizsgált kövületek arról árulkodnak, hogy az állatok fogai banán nagyságúak lehettek.

A Deinosuchus kifejezés borzalmas krokodilt jelent, az állatok azonban inkább az aligátorokkal álltak közelebbi rokonságban. A csoportba legalább három faj tartozott, ezek a mai Amerika és Észak-Mexikó területén éltek. A Deinosuchus ökoszisztémája legnagyobb ragadozója lehetett, fogainak nyomát számos fosszílián felfedezték.

A különleges hüllők 82-75 millió éve éltek. Egyelőre nem tudni, miért pusztultak ki, de úgy tűnik, hogy már a dinoszauruszok tömeges kihalása előtt eltűntek.