Tudomány koronavírus

A járvány kegyetlen hatása: válságban a dezodoripar

Az eladott fagylaltok száma viszont az egekben.

Azáltal, hogy beütött a koronavírus-járvány, emberek százezrei kényszerültek arra, hogy karanténba vonuljanak, ezzel együtt pedig minimálisra csökkentsék az érintkezést a többi emberrel. Ez sokaknál együtt járt azzal, hogy egyre kevesebb figyelmet fordítottak a személyes higiéniára, hiszen teljesen mindegy milyen a szagunk, ha egymagunkban Netflixezünk a szobában egész nap.

Hogy a higiéniai válság nem csak egy-egy esetre korlátozódik, arra a CNN egyik cikke mutatott rá, amelyben igazolják, hogy a világjárvány tombolása óta világszinten alábbhagyott a dezodorok iránti kereslet.

A cikk a fogyasztási cikkeket forgalmazó Unilever csütörtöki jelentésére hivatkozik. Ehhez a gyártóhoz kötődnek például a Dove és az Axe termékei, így átfogó képük van arról, hogy kisebb fajta válságba került a dezodoripar.

Sajnálni azért nem kell az Unilevert, mert ezzel szemben nem meglepő módon a fagylaltipar szárnyal. Ugyancsak a cég forgalmazza többek között a Magnum és a Ben & Jerry’s termékeit is, melyek visszahozzák azt a pénzt, ami a higiéniai termékeknél kiesik.

A cég közleménye szerint az év első felében 15 százalékkal nőtt a fagylalteladások száma, az április-június közötti időszakban pedig 26 százalékos növekedést regisztráltak.

Azt azért megjegyezték, hogy míg az otthoni fogyasztásnál óriási volt a növekedés, a helyben elfogyasztott termékek aránya értelemszerűen szintén visszaesett.

Az Unilever jelenleg egyébként 155 milliárd dollárt ér a piacon, így talán nem kell aggódnunk, hogy túlélik-e a válságot.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.