A konteósok ezúttal emberi csontot találtak a Marson

Egy 2014-ben bemutatott Mars-fotó júniusban ismét a figyelem középpontjába került, miután egyes összeesküvéselmélet-hívők egy állítólagos emberi combcsontot fedeztek fel rajta – írja a ScienceAlert. A konteósok úgy gondolják, hogy a kép azt igazolja: a vörös bolygón egykor komplex élet létezett.

Ahogy a többi hasonló összeesküvés-elmélet esetében, úgy itt is egy egyszerű marsi kőzet áll az észlelés hátterében.

A felvételt a Curiosity marsjáró készítette 2014 augusztusában. A kép publikálásakor már a NASA szerzője is megjegyezte, hogy a fotón látható kőzet egy combcsontra emlékeztet. A szakértők úgy vélik, hogy a kőzetet a szél vagy víz okozta erózió faragta ilyen formájúra.

Kép: NASA/JPL-Caltech/MSSS

A kutatók szerint a távoli múltban egy hatalmas vízóceán feküdhetett a Marson, és azt sem zárják ki, hogy az égitesten az élet is kifejlődött. A szakértők ugyanakkor úgy gondolják, a bolygón csak kezdetleges létformák jelenhettek meg, így nem valószínű, hogy nagy kövületek várnak felfedezésre a Marson.

Nem ritka, hogy az emberek véletlenszerű ingerekben, például képeken ismerős tárgyakat vagy élőlényeket fedezzenek fel. A jelenséget pareidoliának hívják, ugyanezen illuzórikus érzet hatására szoktuk a felhőkben állatok formáit észrevenni.

Merthogy sem idehaza, sem a többi európai országban nem tombol az ilyenkor szokásos influenzajárvány. És az idén várhatóan nem is fog. Hát persze, hogy ez is összefügg a koronavírussal.