Új ragadozó dinoszauruszt fedeztek fel

Korábban ismeretlen húsevő dinoszauruszfaj kövületére bukkantak Argentína déli részén – írja az MTI. A szárnyas állat 90 millió évvel ezelőtt élt Patagónia területén. A szakértők szerint az újonnan felfedezett faj vizsgálata hozzájárulhat a madarak evolúciójának alaposabb megértéséhez.

A kis méretű húsevőnek hosszú, kecses lábai lehettek

– mondta Matias Motta, az argentin Természettudományi Múzeum kutatója és az állatot leíró tanulmány vezető szerzője. A ragadozó éles karmokkal is rendelkezett, amelyeket prédája megmarkolására használt. A csapat az Overoraptor chimentoi nevet adták a fajnak.

A dinoszaurusz gyors és mozgékony lehetett. A szakértőket meglepte, hogy míg lábai a ragadozó dinoszauruszokéra emlékeztettek, addig mellső végtagjai hosszúak és erőteljesek voltak, olyanok, mint a modern madaraké.

Az alig 1,5 méteres dinoszaurusz maradványait az Argentína déli részén fekvő Rio Negro tartományban 2013-ban és 2018-ban folytatott ásatások során tárták fel. Az állat a kutatók szerint rokonságban áll egy másik fajjal, melyet több mint 10 ezer kilométerrel távolabb, Madagaszkár szigetén fedeztek fel.