Potenciálisan veszélyes aszteroidát találtak

Kínai csillagászok korábban ismeretlen aszteroidára bukkantak – írja az MTI. A 2020 DM4 jelű égitest előreláthatóan májusban fogja megközelíteni bolygónkat.

A 2020 DM4 közelít a Földhöz. Számításaink szerint mintegy 7,35 millió kilométerre fogja megközelíteni bolygónkat. Ez egy potenciális veszély, de nem kell aggódni miatta”

– mondta Csao Haj-pin, a hszüji Bíborhegyi Obszervatórium kutatócsoportjának a vezetője.

A kutatók február 26-án az Oroszlán-csillagképet tanulmányozták, amikor egy homályos, mozgó objektumot fedeztek fel. Az égitest sebessége jelentősen eltért egy tipikus aszteroidáétól. Az észlelést a Nemzetközi Csillagász Unió Kisbolygó Központjának (MPC) is jelentették, a begyűjtött információkat más országokkal is megosztották. Ezt követően világszerte 11 teleszkóp kezdte el vizsgálni az objektumot.

A csillagászok meghatározták a 2020 DM4 pályáját, az MPC pedig bejelentette a potencionálisan veszélyes aszteroida felfedezését. Az objektum 120-270 méter széles lehet.