A NASA megkeresné a második Földet

Az elmúlt években a szakértők rengeteg Naprendszeren kívüli bolygót, azaz exobolygót azonosítottak, az azonban továbbra is kérdéses, hogy melyik égitesteken alakulhatott ki az élet. A NASA egyik tervezett űreszköze, a Habitable Exoplanet Observatory (HabEx) segíthet a potenciális „második Földek” felfedezésében – írja a Digital Trends.

A célunk az, hogy kiderítsük, találhatunk-e Földhöz hasonló bolygót, amelyen az élet is kialakulhatott

– mondta Scott Gaudi, a csapat tagja és az Ohiói Állami Egyetem munkatársa. A kutató hozzátette, az exobolygók vizsgálatában a HabEx elindítása lenne a következő logikus lépés.

Kép: iStock

Az űreszköz a Hubble űrteleszkóphoz hasonlóan egy űrtávcső, de tükre majdnem kétszer olyan széles. A szerkezethez olyan speciális napernyő tartozik, amely blokkolja a közeli csillagok fényét, segítségével így a halványabb objektumok is tanulmányozhatóak.

A HabExnek több feladata is lesz, de a közeli lakható exobolygók keresése a legfontosabb. Az űrteleszkóp egyike azon négy koncepciónak, melyeknek elfogadásáról jelenleg is tárgyal a NASA.

Kiemelt kép: iStock