Új fajokra bukkantak a Galápagos-szigeteken

Két újabb gekkófélét fedeztek fel a biodiverzitásáról híres Galápagos-szigeteken – számol be az MTI. Az amerikai kutatók az Isabela-sziget két vulkánján találták meg az eddig ismeretlen gyíkfajokat.

A Phyllodactylus andysabini példányait a Wolf-vulkán lejtőin azonosították, a Phyllodactylus simpsoni pedig a Darwin-vulkánon bukkant fel. Utóbbi faj az Isabela-sziget egészén és a Fernandina-szigeten is megtalálható.

Fotó: iStock

A korábban ismeretlen gyíkokat genetikai úton azonosították két amerikai szervezet, a Tropical Herping és a Galapagos Conservancy, illetve a Galápagos-szigeteki Nemzeti Park munkatársai.

Az újonnan felfedezett fajokat további 56, az Ecuadorhoz tartozó szigetcsoporton őshonos hüllőfajjal együtt a közelmúltban megjelent könyvükben írták le a szakértők.

Jorge Carrion, a Galápagos-szigeteki Nemzeti Park igazgatója szerint a Galápagos a világ egyik legjobban tanulmányozott szigetcsoportja, mégis szinte naponta képes meglepetéseket okozni.  A szigetcsoport Ecuador partjaitól mintegy 1000 kilométerre terül el a Csendes-óceánon.

Kiemelt fotó: iStock