Idegen eredetű szerves anyagot találtak a Földön

A dél-afrikai Makhonjwa-hegységben rengeteg ősi kőzet található, egy friss tanulmány szerint ugyanakkor nem minden helyi kőzet földi eredetű – írja a ScienceAlert. A szakértők a térségben folytatott vizsgálat során 3,3 milliárd éves földön kívüli szerves anyag nyomaira bukkantak a helyi vulkanikus üledékben.

Ez az első alkalom, amikor földi kőzetekben tényleges bizonyítékot találtunk a földön kívüli szén jelenlétére

– mondta Frances Westall, a Francia Tudományos Kutatási Központ munkatársa és a csapat tagja.

Egyes kutatók azt feltételezik, hogy az élet azon molekuláknak köszönhetően jött létre, amelyek az ősi Földet elérő meteoritokkal és aszteroidákkal érkeztek. Az új felfedezés alátámaszthatja ezt az elképzelést.

A comet, an asteroid, a meteorite falls to the ground against a starry sky. Attack of the meteorite. Meteor Rain. Kameta tail. End of the world. Astranomy.
Kép: iStock

Westall kollégáival a Makhonjwa-hegység egy 2 milliméter vastag vulkáni rétegét vizsgálva két földön kívüli eredetű szerves anyag jelét azonosította. Az egyik anyag egy ősi meteoritból, egy szenes kondritból származhat, a másik pedig nikkelből, krómból és vasból épülhetett fel. A meteoritok maradványai megőrizték a több milliárd éves szenet.

Azt nem tudni, hogy a két anyag egy becsapódással érkezett-e. Elképzelhető, hogy a távoli múltban mikrometeorok egy csoportja érkezett, az objektumok pedig a légkörben égtek el, elvegyültek az atmoszférában lévő vulkáni hamuval, majd lassan lerakódtak.

Kiemelt fotó: iStock