beautiful martian landscape, desert in outer space

Az élet lehetséges nyomára bukkantak a Marson

Egy független szakértői csoport igazolta a metán jelenlétét a Marson – írja az Independent. A gáz nyomait évekkel ezelőtt mutatták ki először a bolygón, az eredményeket azonban több kutató is megkérdőjelezte, ráadásul az anyag lehetséges forrásáról is komoly szakmai vita alakult ki. A közelmúltban viszont sikerült bebizonyítani, hogy a vegyület valóban fellelhető az égitesten.

A Földön a metán az élet egyik fontos jele, hiszen gyakran biológiai folyamatok hatására jön létre.

Természetesen elképzelhető, hogy a Marson az anyag egyéb módon keletkezik, de a felfedezés így is jelentős, hiszen azt mutatja, hogy a bolygó a vártnál jóval aktívabb.

Tavaly a NASA már bemutatott egy tanulmányt, amely a Curiosity rover adataira alapozva jutott arra a megállapításra, hogy a metán nemcsak jelen van a Marson, de szezonális ingadozásokat is produkál. Most a szakértők a Mars Express űrszonda információit elemezték, és ugyanabban a régióban, a Gale-kráter közelében sikerült felfedezniük a metánt.

Mars like red planet, with arid landscape, rocky hills and mountains, for space exploration and science fiction backgrounds.
Itt a NASA nagy bejelentése: szerves vegyületekre bukkantak a Marson
A NASA sajtótájékoztatón ismertette a Curiosity marsjáró legújabb eredményeit.

A kutatók modellezés segítségével azt is megállapították, hogy a gáz egy, a kráter közelében fekvő repedésből szivároghat. Amennyiben a metánt valamilyen létformák hozzák létre, úgy a gázt követve a szakértők megtalálhatnák ezeket az organizmusokat. Fontos azonban kiemelni, hogy a vegyület geológiai folyamatok hatására is felszabadulhat.

Kiemelt kép: iStock

--FILE--A customer tries out a Huawei mate 20 pro smartphone on display at a Huawei store in Shanghai, China, 22 February 2019.

Chinese tech giant Huawei Technologies Co has said that it expects to win 5G network contracts in Germany, which would mark the latest vote of confidence from foreign telecom carriers despite security allegations the company faces in some overseas markets. Huawei is expected to deliver components needed for building 5G networks to major telecom carriers operating in Germany, namely Deutsche Telekom, Vodafone and Telefonica, said Vincent Pang, president of Huawei Western Europe, in an interview with German newspaper Rheinische Post.