Még ma is lehet élet a Marson

Egy friss kutatás szerint az élet még mindig jelen van a vörös bolygón – számol be az IFLScience. Nem kérdés, hogy a tanulmány komoly szakmai vitát fog elindítani.

A szakértők a Curiosity és az Opportunity marsjárók képeit elemezve különös objektumokat találtak, amelyeket gombaként, zuzmóként vagy algaként azonosítottak.

Rhawn Gabrieal Joseph, az Észak-Kaliforniai Agykutató Idegtudományi Laboratórium munkatársa által vezetett csapat több mint 200 korábbi tanulmányt elemzett, melyekben különös marsi struktúrákat, a metán szezonális változásait, illetve az élet bolygóközi utazásának lehetőségeit mutatták be.

Az új tanulmányt megjelentető Journal of Astrobiology and Space Science Reviews folyóirat független szakértői szerint a publikáció bizonyítékai megkérdőjelezhetőek, a szerzőket ugyanakkor dicsérik, amiért szembemennek az elfogadott állásponttal.

Fotó: Pixabay

Regina Dass, a Pondicherry Egyetem kutatója és a tanulmány társszerzője kiemelte, hogy eredményeik nem a saját véleményükön, hanem korábbi vizsgálatokon alapulnak.

Elismerjük, hogy nincs perdöntő bizonyítékunk. Nincs fotó sejtről vagy sejtes struktúráról. Nincs egyértelmű bizonyíték, csak rengeteg olyan bizonyíték, amely biológiáért kiált

– nyilatkozta a szakértő.

A marsi életről régóta folyik a tudományos vita. Miután 1976-ban a NASA leszállóegysége, a Viking landolt a bolygón, egy teszt során biológiai jeleket mutatott ki a talajban. A későbbi elemzés ugyanakkor nem erősítette meg az eredményeket.

A friss tanulmány több ponton is ellentmondásos, a bemutatott adatok leginkább azt igazolják, hogy további vizsgálatokra lesz szükség annak eldöntéséhez, hogy van-e élet a Marson.

Kiemelt fotó: Pixabay