Korábban ismeretlen baktériumokat fedeztek fel az emberi szervezetben

Az Európai Molekuláris Biológiai Laboratórium (EMBL) és a Wellcome Sanger Intézet csapata egy új vizsgálat során közel kétezer új baktériumfajt azonosított az emberi bélrendszerben – számol be a Phys.org. A szakértők vizsgálatukban világszerte begyűjtött mintákat elemeztek.

Bélrendszerünkben számos különböző mikroba fordul elő, melyek fontos szerepet töltenek be egészségünk fenntartásában. Bár a kutatók régóta tanulmányozzák ezt a mikrobiotát, továbbra sem sikerült az összes benne előforduló fajt felfedezni. Ennek több oka is van, például az, hogy bizonyos helyi mikroorganizmusok hamar elpusztulnak, ha kikerülnek élőhelyükről.

Rob Finn, az EMBL munkatársa és a csapat vezetője szerint számítógépes eljárásaikkal olyan mikrobákat sikerült megtalálniuk, amelyeket eddig nem tudtak laboratóriumban tenyészteni.

Elemzésükkel fel tudták mérni, hogy milyen különbségek vannak a világ különböző pontjain élő emberek bélbaktériumai között. A kutatók eredményei azt mutatják, hogy kiemelten fontos az alulreprezentált dél-amerikai és afrikai populációktól is mintákat begyűjteni, hiszen csak így mérhető fel a bélbaktériumok sokszínűsége.

Az efféle vizsgálatok sokat segíthetnek az orvosoknak abban, hogy megfelelő gyógymódokat találjanak a különböző gasztrointesztinális betegségre.

Kiemelt fotó: iStock