Lehet, hogy megtalálták a második Földet, rögtön itt, a szomszédban

24.hu

2016. 08. 24. 19:26

Földhöz hasonló bolygót fedeztek fel a Naphoz legközelebbi csillag, a Proxima Centauri, a Kentaur csillagkép vörös törpéje körül – közölték tudósok szerdán a Nature című tudományos folyóiratban. Az asztrofizikusok szerint a Proxima b nevű exobolygó (Naprendszeren kívüli bolygó) olyan távolságra kering napjától, hogy felszínén folyékony halmazállapotú víz is előfordulhat, ami fontos feltétele az élet keletkezésének.

Soha ilyen közelségben nem bukkantak még a kutatók egy lehetséges “második Földre”. A Proxima b lehet az első exobolygó, amelyet az ember is felkeres, ha egyszer meglesz hozzá a technológia – közölte az AFP-vel a kutatók egyike, Julien Morin. A déli égbolton látható Proxima Centauri 4,24 fényévnyi távolságával a Nap legközelebbi csillagszomszédja.

Azt még nem tudni, pontosan milyen körülmények uralkodnak a bolygón, ez az animáció csak művészi elképzelés:

Hungary's Bence Banhidi (C) vies with Denmark's Rasmus Lauge Schmidt (2ndL) during the IHF Men's World Championship 2019 Group II handball match between Denmark and Hungary at the Jyske Bank Boxen arena in Herning on January 19, 2019. (Photo by Jonathan NACKSTRAND / AFP)