British scientist Stephen Hawking arrives for the BAFTA British Academy Film Awards at the Royal Opera House in London on February 8, 2015. AFP PHOTO / JUSTIN TALLIS / AFP / JUSTIN TALLIS

Stephen Hawking gratulált a gravitációs hullámok felfedezőinek

Még közelebb léptünk ahhoz, hogy megfejtsük, mi történik az univerzumban.

Stephen Hawking a Facebookon gratulált a gravitációs hullámokhoz kapcsolódó felfedezéshez a LIGO csapatának. Mint írja ez legalább annyira fontos, mint a Higgs Bosonra vonatkozó eredmény, így egyre nő a tudásunk ahhoz, hogy megfejtsük, hogyan működik az univerzum.

Ráadásul ez a gyakorlati bizonyíték megerősíti az 1970-es években felállított elméleti munkáit a fekete lyukakról. A tudós szerint izgalmas megtapasztalni, hogy még az ő életében megvizsgálhatják a fizikusok azokat az elméleteket, amelyeket mégy 40 évvel korábban felállított.

My congratulations to the LIGO team on their discovery of gravitational waves. It is a result that is at least as…

Közzétette: Stephen Hawking – 2016. február 11.

Csütörtök délután jelentették be, hogy évtizedekig tartó kutatás után tudósok egy nemzetközi csoportja végre közvetlen bizonyítékot talált az Albert Einstein által száz éve megjósolt gravitációs hullámok létezésére, vagyis a téridő görbületének hullámszerűen terjedő megváltozására.

Az óriási jelentőségű felfedezésről az amerikai National Science Foundation, a Kaliforniai Műszaki Egyetem (Caltech), a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) és a LIGO (lézer interferométeres gravitációshullám-vizsgáló obszervatórium) Tudományos Együttműködés tagjai számoltak be csütörtökön Washingtonban.

David Reitze, a LIGO-kísérlet igazgatója, a Caltech tudósa szerint eredményeik újfajta csillagászati kutatások előtt nyithatnak utat és megfigyelhetővé tesznek eddig megfigyelhetetlen jelenségeket, például két fekete lyuk összeolvadását.

Golden retriever and British cat