Mennyi, de mennyi kampányt láttunk már, amelyik a gyerekek biztonságos internetézésre akarta felhívni a figyelmet! És milyen sokszor derül ki, hogy a szülők mennyire nem tudják, mire kattintgatnak az egyedül netezgető lurkók.
Most itt egy újabb akció: az Innocence in Danger nevű nonprofit szervezet megrendelésére készítette a Publicis Frankfurt; és valamiért azt érezzük, ha ezeket a képeket meglátja egy szülő, akkor – közvetlenül az „Atyaúristen!” felkiáltás után – lehet, hogy elgondolkodik az ügy fontosságán.
Létezik egy csomó szoftver, amellyel a szülők megfigyelhetik, hogy milyen site-okon kóborol a gyermek, és rengeteg olyan is, amely blokkolja a nem kívánt tartalmakat. De ne legyenek kétségeink: a találékonyabb gyerekek, ha nagyon akarják, megtalálják a felnőtt tartalmakat. Ezért – a nonprofit szervezet szerint – talán az a legjobb, ha a kissrácoknak világosan elmondják a szülők, mi az, amit nagyon nem kéne csinálniuk. Például, hogy az internetes pedofilveszélyt ügyesen el tudják hárítani; az Innocence in Danger szerint ugyanis nagyjából 200 ezer gyerekpornós tartalmat kínáló site található az interneten. Többek között ezekre szeretné felhívni a figyelmet ez a kampány.
Fotó: Innocence in Danger/Publicis Franfurt
Fotó: Innocence in Danger/Publicis Franfurt