Tudomány

Milliókért árverezik el az Apple első ismert logóját

Annak, aki szeretne egyet a méteres darabokból, mélyen a zsebébe kell nyúlnia.

A Bonhams aukciós ház június 4-én bocsátja árverésre azt a két szivárványos Apple logót, amik 1998-ig a cupertinoi főhadiszállását díszítették. A kisebb egy üvegszálas darab, méreteit tekintve 82×90 centiméteres, a nagyobb 115×123 centis és poliuretán habból készült. Áraikat tekintve annyiba kerülnek mint egy fővárosi garázs, a kisebb 2,2 millió, a nagyobb 3,3 millió forintról indul az árverésen. 

A színes Apple logó egy Rob Janoff nevű dizájnernek köszönhető, akit Steve Jobs kért meg arra, hogy tervezzen egy emblémát az Apple hagyományos logója helyett (a fentiképen az első). Jobs szabad kezet adott Jonoffnak, csupán annyit kérte tőle, hogy az alma ne legyen aranyos. Az elkészült logó nagyon tetszett Jobs-nak és mindenképpen színesben akarta látni, annak ellenére, sokak sokan azzal érveltek ellene, hogy a fekete-fehér logónak olcsóbb a nyomtatási költsége. Jobs azonban hajthatatlan maradt, sazzal érvelt, hogy a színes logó emberközelivé teszi a vállalatot. Jonoff kiszínezte az almát, ami 21 évig szimbolizálta a vállalat színvonalát.

Ajánlott videó

Aki evezett valaha a Duna észak-magyarországi szakaszán, alighanem kikötött Dunabogdányban. És ha kikötött, akkor ismeri Brazilt, a szabadstrand úgymond területfelügyelőjét, aki úszómester és gondnok és rendész egy személyben. Vagyis házigazda. Portré.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.