Tudomány

500 millió felhasználója van az egydolláros szolgáltatásnak

Annyi biztos, hogy az emberek szeretik a Facebook új üdvöskéjét, a WhatsUpot. Félmilliárd felhasználója van a 21. századi azonnali SMS-küldőnek.

Kicsivel több mint két hónap alatt a Facebook új üdvöskéjének félmilliárd felhasználót sikerült elérnie. A képet árnyalja, hogy a WhatsUpnak eddig is félmilliárd közeli felhasználója volt, de ha lebontjuk a számokat, a két hónap alatt elért 50 millió ember mindenképpen szép eredmény. Az új felhasználók többsége Brazíliából, Indiából, Mexikóból és Oroszországból regisztrált.

A félmilliárdos felhasználói tábor hozzávetőleg 700 millió fotót és 100 millió videót oszt meg naponta, az üzenetek száma azonban ezt is meghaladja, nemrég állítottak fel világrekordot azzal, hogy egyetlen nap alatt 64 milliárd üzenetet küldtek egymásnak az emberek a WhatsUpon keresztül.

A WhatsApp tulajdonképpen az SMS 21.századi megfelelője. Egyik előnye, hogy nem kell regisztrálni, a minden platfromra elérhető app letöltése után, mert a telefonszámunk alapján azonosít a rendszer, így akik használják az appot és megvan a számuk, azokkal bármikor kapcsolatba léphetünk. A másik előny pedig, hogy egy évig teljesen ingyenes, és utána is csak egy dollárba kerül a szolgáltatás éves díja. Az üzlet a fenti felhasználói szám tükrében tehát igen jövededelmező.

Drágán is jutott hozzá a Facebook, 16 milliárd dollárt  fizettek érte, ami önmagában is igen jelentős, de jó viszonytási alap a Skype, amire a Microsoft “csak” 8,5 milliárdot költött, a Nokia okostelefonos üzletágáért pedig 7,2 milliárdot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik