Tudomány

Közel 100 millió forintot költöttek Facebook kampányra a pártok

Szabó Zsanett
Szabó Zsanett

2014. 04. 07. 16:24

A Social Daily összegyűjtötte, hogy mennyit költöttek az egyes pártok a választás idején Facebook kampányukra. Megdöbbentő számok következnek!

Aki nem használt a kampányidőszakban hirdetésblokkolót a Facebookon, óhatatlanul is belefutott a kampánystábok hirdetéseibe. A rengeteg hirdetésnek ára is volt, a Social Daily Analitikai rendszere szerinti számokat összeadva 94 millió 900 ezer forint ment el a kampányidőszakban csak a  Facebookra.

facebook (FACEBOOK)

A számok már csak a miheztartás végett is fontosak, hiszen ez az egyetlen hivatalosnak tűnő becslés, amit ma használhatunk. (Hiába tűnik borsosnak a 100 millió, nyilvánvalóan ennél sokkal többet költöttek.) A Social Daily úgy számolt, hogy megnézte a Magyarországra vonatkozó átlagos hirdetési értéket ( ez 0,83 dollár, azaz hozzávetőleg 185 forint) majd megszorozták az oldalak új rajongóinak számával. A vezéreket külön is kiemelték.

Orbán Viktor stábja március közepén kezdett hirdetni. Másfél hónap alatt az oldal összesen 44 382 új rajongóra tett szert, ami a jelenlegi CPA árfolam mellett (költség/tevékenység) 36 837 dollárjába, azaz hozzávetőleg 8,2 millió forintjába kerülhetett a miniszterelnöknek.

A Fidesznél hozzávetőleg 67 ezer rajongó a fizetett hirdetés után lájkolta be az oldalukat, ami hozzávetőleg 12,4 millió forintba kerülhetett nekik.

Vona Gábor április 3-ig összesen 103 473 rajongóra tett szert, így hozzávetőleg 19,2 millió forintot költött a kampányra.

A Jobbik Magyarország Mozgalom február 19-től folyamatosan hirdetett, ezalatt az idő alatt 69 266 új rajongójuk érkezett, a számítások szerint 12,8 millió forintot költöttek.

Mesterházy Attila hirdetése december 10 – től ugrott meg, de csupán március 28-ig tartott. A becslések szerint ő költötte a legtöbb pénzt, (közel háromszor annyit, mint a többiek) 32 millió forintot.

Az Együttnél a hirdetési kampány november 21-e körül kezdődött, azóta kisebb szünetekkel 55 787 új rajongóra tettek szert, ami több mint 10,3 millió forintjába kerülhetett a pártnak.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

WASHINGTON, DC - DECEMBER 7 : President Donald J. Trump stops to speak with reporters and members of the media as he walks to board Marine One and depart from the South Lawn of the White House on Friday, Dec. 07, 2018 in Washington, DC. (Photo by Jabin Botsford/The Washington Post via Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.