Tudomány

Netes szokásaink számokban

Ezer magyar internetező megkérdezésével készült az a felmérés, amely azt vizsgálta, hogyan használjuk mostanában a közösségi portálokat.

Sok újdonság nem derült ki az NRC és a PS: PRovocative jelentésből, de legalább grafikonnal ábrázolták az adatokat. A  legtöbb hazai netező facebookozik (85 százalék), ellentétben az iWiW-el, ahol ugyan a netes közönség háromnegyede regisztrált, mégis csupán 7 százalékuk használja.

Jobb a helyzet a Google+ számára, a felmérésben résztvevők 53 százaléka regisztrált, de csupán 23 százaléka látogatja. Itthon még mindig új belépőknek számítanak a külföldön menő Instagram, Tumblr vagy a Foursquare alkalmazások, amiket ugyan csak kevesen használnak, de annál aktívabban.

A megkérdezettek  69 százaléka használ rendszeresen valamilyen online zeneszolgáltatást, inkább Youtube-ot (91 százalék), mint online rádiót.  Az egyéb zeneszolgáltatók – mint a SoundCloud, a Deezer vagy a Spotify – sem ismeretlenek a magyarok számára, azonban ezeket jóval kevesebben használják, mint a többi szolgáltatást. Írtunk róluk tessék elolvasni! A 200millió felhasználóval rendelkező Linkedin-t csak a netezők 7 sázaléka használja.

A kutatásból emellett az is kiderült, hogy a magyar 18‒75 éves internetező lakosság átlagban három közösségi szolgáltatásra regisztrált, a válaszadók 16 százaléka pedig ötnek vagy ennél is többnek a tagja. A szolgáltatások leginkább a budapestiek körében népszerűek, és közel megegyező arányban vonzzák a férfiakat és a nőket.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik