Tudomány

Reklámok költöznek a Firefoxba

Eddig ki nem használt felületet borítanak be hirdetésekkel.

A hivatalos bejelentés szerint az újítás a friss felhasználók élményén kíván javítani, méghozzá azzal, hogy eredetileg üres felületeket feltölt javaslatokkal – ezek némelyike fizetett hirdetés lesz.

Amikor az ember a böngészőjében új fület nyit, az alapbeállítás szerint egy olyan oldallal találkozik, melyen a kilenc leggyakrabban látogatott honlap jelenik meg. Igen ám, de egy friss installáció után ezek a téglalapok üresek, vagyis nincs semmilyen funkciójuk.

A fejlesztők ezt a feleslegességet küszöbölnék ki azzal, hogy az új felhasználóknak szánt javaslatokkal töltenék ki a teret: részben a Mozillával kapcsolatos weblapokkal, részben a földrajzi helyzetnek megfelelő, népszerű honlapokkal, részben pedig hirdetésekkel.

Bár mindez egyelőre még csak terv, a fejlesztők fontosnak tartották kiemelni, hogy a félreértések elkerülése érdekében a hirdetéseket ekként jelölnék.

A kommentek alapján a felhasználók nem repesnek az örömtől – Ti mit szóltok hozzá?

Ajánlott videó

Olvasói sztorik