Iránytűként kakálnak a kutyák

Az ebek vécézési szokásaival kapcsolatos, hatalmas tudományos felfedezést a cseheknek köszönhetjük.

A prágai tudósok ugyanis bizonyítottnak vélik, hogy a kutyákat érzékenyen érinti bolygónk magnetizmusa: olyannyira, hogy a Föld mágneses mezője befolyásolja kakálásukat. A tanulmány szerint nyugodt körülmények között az észak-déli tengelyhez igazítják testüket mielőtt elvégeznék dolgukat, azonban zavaruk észlelhető, ha a mágneses mezővel valami történés van – például eltalálja egy fler.

S bár mi nem tudtuk volna megmondani, hogy mindez mit jelent vagy éppen miért fontos, szerencsére maga a tanulmány válaszol az előbbi kérdésekre.

A cseh kutatók szerint tudományos áttörésük három okból is jelentős. Egyrészt bizonyították, hogy a kutyák érzékenyek a mágnesességre; másrészt bizonyították, hogy egy emlős viselkedését mérhetően befolyásolja a mágneses mező fluktuációja; harmadrészt most először bizonyult biológiailag jelentősnek a mágneses tér polaritásában (és nem erősségében) beállt változás.

Aki továbbra sem érti, hogy mindez miért fontos, az csak annyit jegyezzen meg, hogy a kutyák úgy kakálnak, ahogy a Föld mágneses mezeje fütyül – ha van rá lehetőségük, észak-déli irányba állnak, mint az irányítű.