Zsírosabb anyatejet kapnak a fiúk

szoptatas(1)(1)(960x640).jpg (szoptatás)

A tej összetétele függ a gyerek nemétől és attól, hogy milyen egészségi állapotban van. Ezeknek a folyamatoknak a megértése segít a kutatóknak belelátni az evolúciós folyamatokba.

A Michigan State University kutatói kenyai asszonyok tejét vizsgálták. Azt találták, hogy a fiúk zsírosabb tejet kaptak, mint a lányok: a fiús anyák tejének zsírtartalma 2,8 százalék volt, a lányosaké 1,74 százalékos. Ugyanakkor a szegényebb anyák lányai zsírosabb tejet kaptak (2,6, illetve 2,3 százalék), mint fiaik – írja az Index.

A mostani kutatás megerősítette a korábbi megfigyeléseket, hogy a gyerek nemétől függ az anyatej összetétele. Az új tanulmányban jól élő massachusettsi anyákat is megfigyelt, ott is ugyanezt tapasztalták.

A két említett tanulmány alátámasztja a negyven éve ismert Trivers-Willard hipotézist. Az elmélet lényege, hogy a természetes szelekció olyan szülői képességeket hozott létre, amelyek a szaporodás külső és belső feltételeinek a függvényében azt a nemű utódot részesítik előnyben, amelyik a jövőben várhatóan nagyobb mértékben vesz részt a szülői gének elterjesztésében. Lányok születnek, amikor nehéz időkön mennek át a szülők és fiúk, amikor könnyebb az élet.