Tudomány
youtube (youtube, )

Hasít a YouTube

Benke Ágnes
Benke Ágnes

szerkesztő. 2013. 12. 11. 17:18

Több mint kétszeresére nőtt a YouTube videómegosztó portál reklámbevétele 2013-ban.

Korábban a témában:

Számokban ez azt jelenti, hogy a bevétel elérte az 5,6 milliárd dollárt. A YouTube szerzi meg a világ teljes online reklámbevételének 1,7 százalékát – írta az angol Financial Times üzleti napilap az eMarketer médiakutató cég tanulmányára hivatkozva.

A tanulmány szerint, ahogy a fiatalabb korosztály kevesebbet néz tévét, és inkább az interneten keres rá a műsorokra, úgy növekszik a reklámozók érdeklődése is a YouTube iránt.

A YouTube a reklámbevétel jelentős részét visszaosztja szerződéses partnereinek, vagy az oldalra feltett videók készítőinek. Az eMarketer szerint azonban a portálnak még így is 1,96 milliárd dollár nyeresége lesz a reklámokból 2013-ban.

1,5 milliárd dollár nyereség

A tanulmány szerint a reklámbevételek a jövőben csak növekedni fognak. Az erre alkalmas mobileszközökön (okostelefon, táblagép) már az idén is megugrott a videómegtekintések száma, és a trend további növekedésre utal. Az Egyesült Államokban 2013-ban nagyjából 0,8 milliárd dollár nyeresége volt az oldalnak a reklámokból, 2015-re 1,5 milliárd dollár fölé emelkedhet ez az összeg.

A Financial Times szerint a YouTube-nak havonta több mint 1 milliárd látogatója van. Az Egyesült Államokban az online videók mellett megjelenő reklámok 20 százalékából profitál a cég, és bevételben magabiztosan megelőzi a rivális Hulu videómegosztót.

A tévé már a múlt

A YouTube számára a jövőt azok a stúdiók (például Maker Studios, Awesomeness TV) jelentik majd, amelyek már eleve az interneten és nem a televíziós csatornákon akarják megjelentetni műsoraikat. Olyan hagyományos médiatársaságok is kezdenek betársulni ilyen stúdiók mellé, mint a Time Warner vagy a DreamWorks Animation.

A YouTube tulajdonosa, a Google is saját műsorkészítő stúdiót alapított YouTube Space Los Angeles néven. A stúdió kifejezetten az új vagy feltörekvő YouTube videókészítőket célozza meg.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

In this photograph taken on February 3, 2017, Nepalese women Pabitra Giri (L) and Yum Kumari Giri (R) sit by a fire as they live in a Chhaupadi hut during their menstruation period in Surkhet District, some 520km west of Kathmandu. - The practice of banning women from the home when they are menstruating is linked to Hinduism and considers women untouchable at this time. They are banished from the home -- barred from touching food, religious icons, cattle and men -- and forced into a monthly exile sleeping in basic huts. Chhaupadi was banned a decade ago, but new legislation currently before parliament will criminalise the practice, making it a jailable offence to force a women to follow the ritual. (Photo by PRAKASH MATHEMA / AFP) / TO GO WITH AFP STORY: Nepal-women-religion-society, FEATURE by Annabel SYMINGTON
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.