hold (holdfogyatkozás, )

Azonos eredetű lehet a Hold és a Föld vízkészlete

Munkácsy Márton

2013. 05. 10. 10:34

Holdkőzetek elemzése alapján tudósok azt feltételezik, hogy a Holdon és a Földön lévő víz eredetileg egy helyről származhatott.

A Science csütörtöki számában publikált tanulmány szerint a felfedezés új kérdéseket vet fel a Hold keletkezéséről.

Korábbi elméletek feltételezték, hogy a Föld kísérőbolygója abból a törmelékkorongból alakult ki, amely akkor keletkezett, amikor 4,5 milliárd évvel ezelőtt egy óriási objektum ütközött a Földdel. Tudósok régóta gondolják, hogy a becsapódás miatti hatalmas hőhatás következtében a hidrogén és egyéb illékony anyagok kipárologtak az űrbe, ezért a Hold keletkezésekor még nem lehetett víz az égitesten.

A közelmúltban azonban az Apolló-program küldetései nyomán begyűjtött holdkőzetek vizsgálatából amerikai kutatók arra a megállapításra jutottak, hogy a Holdon mégis volt víz, méghozzá a felszínen és a felszín alatt is. A vizsgálat során a kőzetek elemezésével kizárták annak lehetőségét, hogy a holdi víz üstökössel való ütközésből származhat.

Alberto Saal, a Brown Egyetem geokémikusa, a tanulmány vezetője szerint a legegyszerűbb magyarázat, hogy a Földön a becsapódás előtt már volt víz. „Ennek a vízkészletnek egy része túlélte az ütközést, és ezt találtuk meg a Holdon” – fogalmazott a tudós.

A gorgeous female standing behind blinds wearing lingerie and stockings

Az anális szex nem játék

Magukra hagyták haldokló szeretteiket

Elderly 95 years old woman sitting miserably at the table at home and counting remaining coins from the pension in her wallet after paying the bills.