Életesélyes bolygót talált a NASA

Ughy Márton

2013. 04. 22. 08:00

Ráadásul egyből kettőt, ugyanabban a csillagrendszerben.

Működése eddigi legnagyobb felfedezésén lehet túl a Kepler-űrteleszkóp, amely eddig is hihetetlen mértékben bővítette az emberiség exobolygókkal kapcsolatos ismereteit. Ugyanis a Kepler-62 csillagrendszerben talált egyből két olyan bolygót, amely (legalábbis a tudomány jelen állása szerint) ideális körülményekkel szolgálhat az élet kialakulására és fenntartására.

A galaktikus léptékkel tőlünk nem túl messze, “csupán” 1200 fényévre található narancssárga törpe körül keringő Kepler-62e és Kepler-62f egymáshoz a Föld-Mars távolságnál közelebb, és mindketten központi csillaguk lakható övezetében keringenek.

Kepler-62e és -62f illusztrációja (kepler-62, kepler-62e, kepler-62f, bolygó, csillagrendszer, )
Fotó: Harvard Smithsonian Center for Astrophysics

A Kepler-program főtudósa, William Borucki elmondása szerint az előbbi klímája a Hawaii-szigetekre, míg az utóbbi inkább Alaszkára emlékeztethet. A felfedezés fontosságát bizonyítandó hozzátette, hogy számára ezek az első olyan bolygók, ahol ő maga ténylegesen lát lehetőséget a Földön kívüli életre.

Tekintettel arra, hogy a Kepler-62 jó 2,5 milliárd évvel idősebb a mi Napunknál, még az is lehet, hogy egy, az emberiségnél sokkal fejlettebb civilizáció lakik arrafelé. Ha ez így van, nagyon reméljük, hogy barátságosak.

Fotó: Bielik István / 24.hu