Őssejtekkel előznék meg az öregkori süketséget

24.hu

2011. 12. 29. 07:30

Az időskori hallásvesztés ellen felhasználható őssejtekkel kísérleteznek a világon elsőként brit kutatók.

A Keele-i Egyetem munkatársai elsőként próbálnak meg új sejteket növeszteni az idők során károsodott sejtek helyett a fülben.

Az időskori hallásvesztés kisebb-nagyobb mértékben a hatvan év felettiek több mint felét érinti. A kutatók azt figyelték meg, hogy bizonyos esetekben a hallás akkor kezd romlani, amikor a belső fülben lévő fibrocita sejtek – amelyek feladata a nátrium és a kálium szintjének szabályozása – degenerálódni kezdenek.

Amint ezek a sejtek elpusztulnak, azaz nem végzik el feladatukat, a belső fül más részei is végérvényesen károsodhatnak. Ez a folyamat vezet a hallás romlásához, esetleg a süketséghez.

Dave Furness három éve tanulmányozza a korral összefüggő hallásvesztés hátterét. Kutatásai következő szakaszában azt vizsgálja, hogy helyettesíthetők-e a fibrociták, és a fibrocita őssejtek a fülbe történő beültetés után növekedésnek indulnak-e.

Ha a tanulmány sikerrel zárul, akkor megelőzhetővé válik az időskori hallásvesztés kialakulása.

NEW YORK, NY - JULY 7: Milo Yiannopoulos arrives to speak outside of the offices of Simon & Schuster publishing company, July 7, 2017 in New York City. Yiannopoulos is promoting a new book and filing a $10 million legal complaint against Simon & Schuster following the publisher's decision to cancel his book deal. (Photo by Drew Angerer/Getty Images)