Szívrohamot okoz az értágító folyadék

Az erek tágítására rutinszerűen alkalmazott nitroglicerin túladagolása a szív károsodásához vezethet.

A Stanford Egyetem kutatói állatkísérleteikben arra kerestek választ, hogy az angina kezelésére használt nitroglicerin miként befolyásolja egy esetlegesen bekövetkező szívroham kimenetelét. A gyógyszert az angina kezelésén túl ugyanis közvetlenül a szívrohamot követően is szokták alkalmazni a klinikai gyakorlatban.

A mostani tanulmányhoz elvégzett kísérletekben azok a patkányok, amelyeknek 16 órán át adagolták a szert, amikor szívrohamot váltottak ki náluk, kétszer nagyobb mértékű izomkárosodást szenvedtek el, mint azok a rágcsálók, amelyeknél spray formájában alkalmazták a nitroglicerint.

Daria Mochly-Rosen kutatásvezető és csoportja azt is megállapította, hogy egy enzimet egyidejűleg adagolva a nitroglicerinnel megelőzhető a szívizmok károsodása.

A teljes tanulmányt a Science Translational Medicine című szakfolyóiratban csütörtökön tették közzé szerzői.

Címkék: szívérerek