Tudomány

Szívrohamot okoz az értágító folyadék

Az erek tágítására rutinszerűen alkalmazott nitroglicerin túladagolása a szív károsodásához vezethet.

A Stanford Egyetem kutatói állatkísérleteikben arra kerestek választ, hogy az angina kezelésére használt nitroglicerin miként befolyásolja egy esetlegesen bekövetkező szívroham kimenetelét. A gyógyszert az angina kezelésén túl ugyanis közvetlenül a szívrohamot követően is szokták alkalmazni a klinikai gyakorlatban.

A mostani tanulmányhoz elvégzett kísérletekben azok a patkányok, amelyeknek 16 órán át adagolták a szert, amikor szívrohamot váltottak ki náluk, kétszer nagyobb mértékű izomkárosodást szenvedtek el, mint azok a rágcsálók, amelyeknél spray formájában alkalmazták a nitroglicerint.

Daria Mochly-Rosen kutatásvezető és csoportja azt is megállapította, hogy egy enzimet egyidejűleg adagolva a nitroglicerinnel megelőzhető a szívizmok károsodása.

A teljes tanulmányt a Science Translational Medicine című szakfolyóiratban csütörtökön tették közzé szerzői.

Címkék: szívérerek

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.