DNS-ből mesterséges értelem?

A Kaliforniai Technológiai Intézet tudósai jelentős lépést tettek a mesterséges intelligencia teremtésének irányába, de nem egy robotban, egy chipben, hanem egy kémcsőben.

“Az agy hihetetlen” – állítja Qian Lulu az intézet posztdoktori ösztöndíjas biomérnöke és a Nature folyóirat július 21-i számában megjelent tanulmány vezető szerzője.

112 különböző neuron szálakból sikerült négy mesterséges neuront gyártaniuk, és ebből egy neurális – azaz idegi – hálózatot létrehozniuk.

A DNS-alapú neurális hálózatba adatokat programoztak be – egy négyes alapú számrendszerben – a négy DNS-bázis az adenin, citozin, guanin és timin sorrendjének változatait felhasználva.

A kutatók a neurális hálózatot egy kvízjátéknak vetették alá, melyben a DNS-alapú intelligencia fluoreszkáló jelekkel adott válaszokat 27 lehetséges módon az igen-nem alapú kérdésekre.

A hálózat egyetlen kérdést sem rontott el, sőt azt is “közölte”, ha nem rendelkezett elég információval egy kérdés helyes megválaszolásához.