Génkezelés tehet jobb futóvá?

24.hu

2011. 07. 19. 14:46

Egy gén hiánya lehetővé teszi az egerek számára, hogy hosszabb távra fussanak el.

A Pennsylvaniai Egyetem fiziológusai egérkísérletekben felfedeztek egy gént, mely izom-összehúzódásokhoz kapcsolódó fehérjék termelésével függ össze.

A gént IL-15Rα-nak nevezik, blokkolása az izmokat teszi tartósabbá, növelve az állóképességet, és a futás közbeni nagyobb teljesítményt.

Tejvir Khurana, a kutatást vezető tudós korábban élsportolók genetikai mintáit vizsgálta meg. Náluk szintén talált eltéréseket az IL-15Rα gén esetében.

Az egérkísérletek igazolták feltevését, azoknál az egereknél, amelyekből hiányzott az IL-15Rα a gén, hatszor hosszabbra voltak képesek futni, mint társaik. A génváltozat termelésének visszafogása nagyobb kitartást ad az izmoknak, és hosszútávfutóvá teszi az embereket is.

A jövőben elképzelhető, hogy genetikai állóképességet fokozó szert is gyárthatnak IL-15Rα blokkolókkal. – írja a Science tudományos hírportál.

NEW YORK, NY - JULY 7: Milo Yiannopoulos arrives to speak outside of the offices of Simon & Schuster publishing company, July 7, 2017 in New York City. Yiannopoulos is promoting a new book and filing a $10 million legal complaint against Simon & Schuster following the publisher's decision to cancel his book deal. (Photo by Drew Angerer/Getty Images)