A hangyák okosabbak, mint egy ötödikes

A kis erdei vöröshangyák ügyesebb fejszámolók, mint egy gyerek, derítette ki egy új tanulmány.

Nem kell persze messzemenő következtetéseket levonni a hangyák intelligenciáját illetően. Az. apró rovarok csak a számolás területén nagyon jók. A kis erdei vöröshangyák ugyanis számokban gondolkodnak.

Két orosz tudós Zsanna Rezhivka és Borisz Riabko már évek óta tanulmányozzák a hangyák matematikai képességeit. Labirintusos kísérleteikben arra jutottak, hogy a hangyák az ételhez vezető lépések számával adják tovább az információt egymásnak. A matekkal “beszélgetnek”, tudják, hogy hol vannak, és ezért ügyesen adnak össze és vonnak ki.

A hangyák lépésszámolását 1904 óta ismerik, de eddig csak a sivatagi hangyáknál igazolták működését, úgy hogy az állatok talpát műlábakkal hosszabították meg.

A madarak is jók a számok terén, főleg a galambok, varjak és papagájok. A csimpánzok viszont felköthetik a a nem létező gatyájukat, a hangyák simán leköröznék őket egy egyszerűbb számtantesztben.

A hangyák okosabbak, mint egy ötödikes (Discovery News)