Tudomány

Még mindig az ismétlés a tudás atyja

Egy új kutatás szerint az ismétlésnél még mindig nincs jobb tanulási módszer.

Amerikai szakemberek szerint a friss tudásanyag folytonos felidézése, ismétlése hatékonyabb módszernek bizonyul néhány újfajta tanulási metodikánál. Az írott szövegek jelentős részének elsajátítása terén sok modern oktató a gondolat-, illetve agytérképek használatára esküszik.

GONDOLATTÉRKÉP

A gondolattérkép lényege egy olyan ábra kidolgozása, amely az olvasott szöveg lényeges elemeit, szavait, valamint a hozzájuk fűződő gondolatokat tartalmazza, és azokat egymással való kapcsolatuk alapján elrendezve jeleníti meg.

Az Indiana államban lévő Purdue Egyetem munkatársa, Jeffrey Karpicke által végzett két kutatás eredményei szerint azonban az oktatási anyag ilyen formában történő elsajátítása sokkal hatástalanabb, mint a tanultak folyamatos ismétlése, felidézése.

A felmérés során mintegy száz egyetemistát kértek meg arra, hogy idézzenek fel írásban amennyit csak tudnak egy olyan tudományos szövegből, amelyet nem sokkal előtte olvastak el. A résztvevők többsége a gondolattérképes módszerrel próbálkozott, ám a felidézés-ismételgetés technika mind a rövid,- mind a hosszú távú memória szempontjából hatékonyabbnak bizonyult.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik