A poligámia növeli a termékenységet

Hím egerek közül a többnejűek sokkal termékenyebbek, mint monogám társaik.

Leigh Simmons tanulmánya az első, mely konkrét bizonyítékkal támasztja alá azt az evolúciós elméletet, mely szerint a poligámia növeli a szaporodás sikerességét.

A Nyugat-Ausztráliai Egyetem kutatója házi egerek párválasztási szokásait vizsgálta. Az egerek közül csoportosították az aktívabb, poligám szexuális életet élőket és a monogám egereket, ezután sperma-mintát vettek tőlük, melyeket összehasonlítottak.

A kísérletet tizenkét nemzedéken át ismételték meg. Kiderült, a poligám hímek több utódot állítottak elő, ezen állatok spermái nyolc generáció után hosszabbak és mozgékonyabbak voltak, mint a monogám nemzedékek apáié.

Russel Bonduriansky új-dél walesi evolúciós biológus szerint az új tanulmány erős bizonyítéka annak, hogy kapcsolat állhat fenn az állatok szexuális viselkedése és a spermiumok fejlődése között.

Bővebben a kutatásról (New Scientist)

Hatalmas rágcsálók jelentek meg Budapesten

Több tucat példányuk él a fővárosban, a szakértő szerint egyre több megtelepedésre alkalmas budapesti területet foglalnak el. Az eurázsiai hód a maga 100-120 centijével, 25-30 kilójával a világ második legtermetesebb rágcsálója és itt él velünk.