Szuperegészséges víz Kínából

24.hu

2011. 01. 07. 12:07

Kínai tudósok a víz kémiai összetételét megváltoztató új tömeggyártási módszerre jöttek rá.

A keleti ország kémikusai szerint, az úgynevezett kis mennyiségű dihidrogán-monoxidot tartalmazó könnyűvíz jótékony az élő szervezetekre. Ezért kutatásokat kezdtek, hogyan lehetne tömeggyártásban kivonni a deutériumot – azaz a nehéz hidrogént – a vízből, létrehozva ezzel ipari mennyiségben a világ egyik legegészségesebb napi fogyasztásra szánt italát.

Egy 2003-ban megjelent tanulmány szerint a növények gyorsabban nőnek a könnyűvíztől. Három évvel ezelőtt egy kísérlet azt mutatta ki a folyadék rendszeres fogyasztása a rákos betegek élettartamát is meghosszabbítja.

A kínaiak optimisták, Feng Huang kutató szerint sikerült a legolcsóbb, leghatékonyabb, legármatlanabb tömeggyártási technológiát kifejleszteni a könnyűvíz előállítására. Az új módszer platina katalizátorral működik, mely gyorsan eltávolítja a deutériumot a vízből, 150 ppm-ről 125 ppm-re csökkentve az anyag deutérium koncentrációját.

Bővebben a kínai víztisztításról (Popular Science)