Felfedezték az egyik legelső csillag nyomait

Az egyik legrégibb fényes objektum maradványai egy távoli fekete lyuk mellett ragyognak.

Brit és amerikai tudósok megtalálták egy több mint 13 milliárd évvel ezelőtt felrobbant csillag maradványait.

A csillag nagy valószínűséggel az egyik legelső csillagok egyike lehetett az univerzumban.
A csillagközi maradványokat a világ két legnagyobb teljesítményű távcsövével, a Hawaii Keckkel és a Európai Déli Obszervatórium chilei teleszkópjával mérték be, amiikor egy ragyogó fényt azonosítottak egy távoli fekete lyuk környékéről.

Az új maradványok felfedezése betekintést nyújt a világegyetem legkorábbi szakaszának végére, abba az időszakba, amit a csillagászak csak “sötét korszaknak” neveznek.

A tudósok arra is bizonyítékot találtak, hogy a kozmikus törmeléket, gázfelhőt maga után hagyó fénylő objektum nem lehetett “tiszta csillag”, összetevői között nem csak a hidrogén és a hélium szerepelt. A vasatomok harmincötször nagyobb arányban fordulhattak elő benne, mint ahogy az a Napunkban megtalálható, és huszonötször lehetett nagyobb központi csillagunknál.

(a kép csak illusztráció)