Arcunkról ismer fel a kutya

Administrator

2010. 10. 25. 10:30

Igaz az ebtulajdonosok sejtése: a kutya arc alapján is felismeri gazdáját.

A Páduai Egyetem kutatói izgalmas kísérletet hajtottak végre, hogy megtudják a kutya miként ismeri fel gazdáját:

Az eb kutya és gazdája és egy idegen tartózkodott egy helyiségben. A kutya középen ült, és nézte a két embert, aki a terem egyik végéből a másikba sétált. A kutatók mérték, mennyi ideig figyeli az eb egyiküket vagy másikukat. A kutyának ekkor még egyértelműen a gazdája volt a fontosabb. Majd a bizonyítás érdekében a két kísérleti személy arcát papírzacskóval fedték le, úgy járkáltak a teremben.

Ezúttal a kutya sokkal kevesebb ideig kísérte figyelemmel gazdáját, akit ezek szerint korábban az arcáról ismert meg.

Paolo Mongillo a tanulmány szerzője szerint eddig soha senkinek nem sikerült bebizonyítani a kutyák e régóta sejtett “tudását”. A felismerés valószínűleg az évezredes domesztikáció mellékterméke. A farkas- és kutyagének elemzése arra enged következtetni, hogy az ember már 15-40 ezer éve elkezdte háziállattá változtatni a farkasokat és az ősi kutyaféléket.

A KUTYÁK AGYA IS ÖREGSZIK

Az Animal Behavior című szaklapban megjelent tanulmányban azt is vizsgálták a kutatók, hogy milyen szerepet játszik gazdáik felismerésében a kutyák kora.

A hétévesnél idősebb ebek kevésbé voltak figyelmesek – ez az eredmény alátámasztja azokat a korábbi kutatásokat, amelyek szerint a kutyák és az emberek szellemi képességei hasonló hanyatláson mennek keresztül az öregedéssel.

Hooded computer hacker working on desktop PC computer. P2P and piracy, computer virus and trojans, phishing, malware and ransomware concept with glitch effect.