Tudomány

Tervek a gazdaságosabb repülőgépekre

A NASA 2 éve írt ki pályázatot a jelenlegieknél jóval gazdaságosabb repülőgépek tervezésére, amelyet az MIT csapata nyert meg végül.
Korábban a témában:

Az egyetem két gépet mutatott be. Az első a D jelű, amely a középtávú forgalmat hivatott ellátni. Ilyen típus jelenleg például a Boeing 737-es számú repülőgépe. A gép alapvetően úgy néz ki, mintha két repülő törzsét ragaszották volna össze, majd ellátták volna szárnyakkal. Az így kialakított géptörzs végében, egymás mellett van a 3 gázturbinás sugárhajtómű. Ez a konstrukció azért hasznos, mert a lapos géptörzs felett ekeletkező, turbulens áramlatokat a hajtóművek leszívják, ezért csökken a gép fogyasztása, hiszen a törzsön is keletkezik felhajtóerő.

A számítások szerint egy utasra vetítve a gép üzemanyag-felhasználása 70, a károsanyag-kibocsátása 75 százalékkal kisebb, mint egy 737-esnek.

A H jelű gép nagy távolságú repülések során képes 350 utast szállítani. A gép csupaszárnyú, azaz a deltaszárnyak és a géptörzs felül egy síkot képeznek. Ennek a konstrukciónak a végében van a égy darab hajtómű, az előbb már ismertetett szívóhatást képezve.

Címkék: repülőgépMIT

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.