Ételmérgezést kaphatnak a húsevő növények

Baróthy Zoltán

2010. 04. 12. 11:53

Az elégetett üzemanyagból a rovarokba kerülő mérgező fémek a húsevő növények pusztulását okozhatják.

Az üzemanyagok elégetése révén a környezetbe kerülő kadmium a természetben számos faj, így rovarok szervezetében is felhalmozódik. A New Scientist folyóiratban megjelent tanulmány szerint a dél-angliai Bournemouth egyetemének kutatói megállapították, hogy azoknak a húsevő növényeknek, amelyeket kadmiummal szennyezett legyek lárváival etettek, a hajtásai egy idő után elsatnyultak. A kancsóka nevű növénnyel végzett kísérletben a negatív változást a kadmium fotoszintézisre gyakorolt hatásával magyarázták a kutatók.

A vizsgálat ugyanakkor megállapította, hogy nem minden szennyező anyag okoz hasonló károkat a húsevő növényekben. A növények képesek szabályozni például a réz felvételét, amelyre kis adagokban szükségük van, nagyobb dózisban viszont az is mérgező lehet.

Ajánlott cikk:
Ételmérgezést kaphatnak a húsevő növények (Index.hu)

LAS VEGAS, NEVADA - OCTOBER 10:  LeBron James #23 and Lance Stephenson #6 of the Los Angeles Lakers celebrate after James made a shot against the Golden State Warriors and was fouled during their preseason game at T-Mobile Arena on October 10, 2018 in Las Vegas, Nevada. The Lakers defeated the Warriors 123-113. NOTE TO USER: User expressly acknowledges and agrees that, by downloading and or using this photograph, User is consenting to the terms and conditions of the Getty Images License Agreement.  (Photo by Ethan Miller/Getty Images)