Ételmérgezést kaphatnak a húsevő növények

Az elégetett üzemanyagból a rovarokba kerülő mérgező fémek a húsevő növények pusztulását okozhatják.

Az üzemanyagok elégetése révén a környezetbe kerülő kadmium a természetben számos faj, így rovarok szervezetében is felhalmozódik. A New Scientist folyóiratban megjelent tanulmány szerint a dél-angliai Bournemouth egyetemének kutatói megállapították, hogy azoknak a húsevő növényeknek, amelyeket kadmiummal szennyezett legyek lárváival etettek, a hajtásai egy idő után elsatnyultak. A kancsóka nevű növénnyel végzett kísérletben a negatív változást a kadmium fotoszintézisre gyakorolt hatásával magyarázták a kutatók.

A vizsgálat ugyanakkor megállapította, hogy nem minden szennyező anyag okoz hasonló károkat a húsevő növényekben. A növények képesek szabályozni például a réz felvételét, amelyre kis adagokban szükségük van, nagyobb dózisban viszont az is mérgező lehet.

Ajánlott cikk:
Ételmérgezést kaphatnak a húsevő növények (Index.hu)