Tudomány

Ritkábban küldik vissza a britek az interneten vásárolt termékeket

A brit vásárlók ritkábban küldik vissza az interneten vásárolt termékeket, mint azokat, amelyeket személyesen az üzletekben választottak ki.

Az adatok szerint az online vásárlók több mint 60 százalékánál kevésbé valószínű, hogy az interneten keresztül vásárolt terméket, visszaküldené a webes áruháznak, jóllehet erre a hagyományostól eltérően hét napig van lehetőség.

Az internetes vállalkozásokért is felelős brit szaktárca felmérésében résztvevők 13 százaléka ismerte el, hogy nincs tisztában a fogyatókat internetes vásárláskor megillető jogokkal.

“Az európai országok közül Nagy-Britanniában van a legtöbb online vásárló, ezért mindannyiunk számára fontos lenne tudni, hogy a neten beszerzett termékek többségét hét napon belül kifogások nélkül lehet visszaküldeni” – mondta Kevin Brennan fogyasztóvédelmi miniszter, hozzátéve, hogy szeretnék, ha a vásárlók magabiztosak lennének és kiállnának az őket megillető jogokért.

Jó tudni, hogy ez a szabály az Unió minden országában érvényes, így hazánkban is. Az áru megérkezésétől számított 8 napig minden indoklás nélkül visszaküldhető a termék, egyedül a postaköltséget kell állnia a vevőnek. A kereskedőnek ezután 30 napja van a pénzt visszautalni.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.