Activision Blizzard
Tech

Kínában lőttek a World of Warcraftnak

És nem ez az egyetlen játék, ami január 24-én elérhetetlenné vált.

Helyi idő szerint kedd éjfélkor elérhetetlenné vált a világ egyik legnépszerűbb játéka, a World of Warcraft a kínai játékosok számára – írja a The Guardian. A Blizzard által fejleszett online szerepjáték 14 éve volt jelen a piacon, a leállításához pedig a kiadó Activision Blizzard és a helyi partner, a NetEase közti vita vezetett. A WoW mellett olyan, az amerikai cég istállójába tartozó további videójátékok váltak elérhetetlenné, mint az OverWatch, a Diablo III és a Hearthstone.

A partnerek közti vita nem új keletű, már tavaly novemberben tudni lehetett, hogy az Activion Blizzard és a NetEase nem tudnak megállapodni a licencszerződésről, ami alapfeltétele annak, hogy Kínában az említett címek elérhetők legyenek. Ahhoz ugyanis, hogy egy játék elérhető legyen Kínában, szükséges a kormány engedélye, illetve egy helyi kiadó bevonása a forgalmazásba.

Az amerikai vállalat szerint alig pár napja kérvényeztek egy féléves szerződéshosszabbítást, amit viszont az eddigi partner megtagadott. A kiadó ugyanakkor állítása szerint más cégekkel is tárgyal, hogy a játékai minél hamarabb újra elérhetők legyenek a hatalmas piacnak számító országban.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!