Tech

Ennyien nézik itthon a 2022-es foci-vb-t

SEBASTIEN BOZON / AFP
SEBASTIEN BOZON / AFP

Tízből kilenc háztartásban van tévé, amelyet a magyarok közel fele naponta 1-3 órára kapcsol be, 20 százalék viszont 5 óránál is többet időt tölt előtte – derül ki a Hisense kutatásból. A megkérdezettek többsége, mintegy 60 százaléka továbbra is leginkább tévénézésre használja eszközét, azonban 20 százalék már inkább streamingeket néz szabadidejében. Emellett 5 százalék nyilatkozott úgy, hogy kivetítőként használja a képernyőt, 4 százalék zenét hallgat az eszközön, 2 százalék pedig a gaming funkciókat élvezi ki leggyakrabban.

Míg háztartásigép-vásárlásnál már egyre tudatosabbak a magyarok, ha tévéről van szó, még nem evidencia, hogy minél jobb energiabesorolású készüléket választanak. Mindössze a kitöltők harmada számára elengedhetetlen, hogy takarékos tévé legyen az otthonában, a megkérdezettek fele pedig ugyan fontosnak tartja, hogy ne fogyasszon sokat a készüléke, mégsem ez az első szempont vásárlásnál.

A magyar fogyasztók ugyanis az árra a legérzékenyebbek, emellett viszont kifejezetten fontos számukra a képernyőméret és annak felbontása is. 

Ha sporteseményekről van szó, a kitöltők több mint 30 százaléka számára a minél nagyobb képernyőméret a legfontosabb szempont. A megkérdezettek 24 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a készülék képfelbontása a döntő, tíz százalék szerint részletgazdag képi megjelenítés és a szuperéles kontúrok kellenek a gyors jelenetekhez, míg három százalék csak olyan tévén nézné sportot, amelyen külön sportmóddal is rendelkezik.

A 2022-es katari világbajnokság hivatalos szponzora által végzett felmérésből az is kiderül, mennyien érdeklődnek Magyarországon az idei világbajnokság után. A 18 és 65 év közötti magyarok közel 40 százaléka követi a 2022-es labdarúgó-világbajnokság mérkőzéseit a kutatás szerint, és a legtöbben még mindig tévén nézik legszívesebben a sporteseményeket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik