Tech

Ezeket a témákat keresték a gyerekek az interneten

Georg Wendt/picture alliance via Getty Images
Georg Wendt/picture alliance via Getty Images

A Kaspersky új Safe Kids kutatása azt vizsgálta, hogy a gyerekek milyen online tartalmak iránt érdeklődtek a leginkább 2021 utolsó hónapjaiban. A biztonsági cég az app használói által önként rendelkezésre bocsátott névtelenített adatok (pl. keresési kérések), valamint a legnépszerűbb androidos alkalmazás- és weboldal-kategóriák elemzésével vizsgálta a gyerekek főbb érdeklődési köreit és igényeit a 2021. szeptember és november közötti időszakban.

Idén ősszel a videojátékok bizonyultak a legnépszerűbb témának a YouTube-on: az összes lekérdezés 28,4%-át adták. Az idén a két legkeresettebb játék két újonc lett: a Genshin Impact és a Poppy Playtime. A második helyre a Minecraft került 22,4%-kal. Emellett a Minecraft Let’s Play sorozatai népszerűbbnek bizonyultak a Robloxnál, amely 5,9%-os részesedést foglalt el a keresésekben. A legnépszerűbb videojáték-csatornák a MrBeast, az EdisonPts és a Paluten voltak a YouTube-on.

A YouTube-os keresések között a zenei vonatkozású keresések foglalták el a második helyet 19,1%-os részesedéssel. A legnépszerűbb zenészek a BTS, a BlackPink, Lil Nas X, Ariana Grande és a Twice voltak. A legismertebb dal CKay Love Nwantiti című száma volt, valamint két új dal a BlackPink egyik tagjától, Lisától: a LALISA és a MONEY.

A K-pop még mindig népszerű a gyerekek körében: a BTS koreai popzenekarral közösen előadott új slágerének, a My Universe-nek köszönhetően most a listán korábban nem szereplő Coldplay is hirtelen bekerült a gyerekek érdeklődési körébe.

Az összes keresés 12,1%-a filmekre, rajzfilmekre és TV-műsorokra irányult. A gyerekek a leggyakrabban rajzfilmeket kerestek, az ilyen jellegű keresések aránya 56,4% volt. A legtöbbször a Peppa Malacra és a Miraculous – Katicabogár és Fekete Macska kalandjaira kerestek rá. A TV-műsorok keresési aránya 35,3% volt. Az élen a német a Hilf mir! Jung, pleite, verzweifelt és a Berlin tag und nacht, a koreai A Beauty of Revenge, valamint a Mr. Bean végzett. A mozifilmek esetében a gyerekeket leginkább a Venom 2. – Vérontó és a Pókember: Nincs hazaút érdekelte.

A játékokra és a lehetséges ajándékokra irányuló keresések körében a LEGO építőjátékok és a Barbie-babák vezették a sort. Az oktatás témakörében a gyerekeket leginkább az állatvilág és a kémiai-fizikai kísérletek érdekelték. Ezek a keresések megkönnyíthetik a szülők számára a lehetséges ajándékok kiválasztását a gyerekeik érdeklődési köre alapján.

Hogy a gyerekeket pozitív élmények érjék az online térben, a Kaspersky azt javasolja, hogy a szülők:

  • Már a gyerek kiskorától kezdve vegyenek részt az online tevékenységeiben, hogy ez bevett szokássá váljon. A szülők így jobban belevonódhatnak a gyereket érdeklő témákba és hobbikba, ami elősegíti a szoros kapcsolat kialakítását.
  • Állítsanak fel világos alapszabályokat azzal kapcsolatban, hogy mit tehetnek, vagy mit nem tehetnek a gyerekek az online térben, és magyarázzák el azt is, hogy miért szükségesek ezek a szabályok. A szabályokat persze felül kell vizsgálni, ahogy a gyerekek idősebbé válnak.
  • Böngésszenek és tanuljanak a gyerekkel együtt. Nézzék meg, hogy hol töltik a gyerekek az idejüket az online térben, és vizsgálják meg, hogyan lehet a legjobban gondoskodni a biztonságukról.
  • Vegyék fontolóra a szülői felügyeleti alkalmazások letöltését, és beszéljék meg ezt a kérdést a gyerekekkel is: magyarázzák el nekik, hogy miként működnek ezek az alkalmazások, és miért szükségek ahhoz, hogy biztonságban legyenek az online térben.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik