Tech

Elhagyja a közösségi médiát a Lush

May James/SOPA Images/LightRocket via Getty Images
May James/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

A világhírű kozmetikai cég, a Lush Cosmetics felfüggeszti valamennyi profilját a közösségi oldalakon, beleértve az Instagramot, Facebookot, TikTokot és Snapchatet. A Twitteren és a YouTube-on továbbra is aktív marad, amíg nem találja ki, hogyan kommunikálhatna más módokon a vásárlóival.

A cég azzal magyarázza a döntést, hogy a közösségi platformok üzemeltetőinek sokkal komolyabban kellene venniük a felhasználóik mentális egészségére gyakorolt negatív hatásokat, amikért nagyrészt az algoritmusaik felelnek. A közösségi média hatásainak elodázását a klímaváltozáshoz való hozzáálláshoz hasonlítja, amit évtizedekig nem vettek eléggé komolyan az emberek.

Az egész életemet azzal töltöttem, hogy elkerüljem a káros összetevők használatát a termékeimben. Most már egyértelmű bizonyítékaink vannak arra, hogy kockázatos a közösségi média használata is. Nem akarom kitenni a vásárlóimat ennek, úgyhogy ideje kivenni ezt az összetevőt

– mondta el Mark Constantine, a Lush társalapítója és vezetője.

A szünet addig tart, amíg a kritizált közösségi platformok nem válnak biztonságosabbá a felhasználók számára, de előreláthatóan egy évig biztosan. A márka ezzel vállalja azt is, hogy fontos csatornákat veszít el a célközönségéhez, a Lush Cosmetics North America Instagram-profilnak magában csak 4 millió követője van.

Jack Constantine,  a Lush vezérigazgató-helyettese és termékfeltalálója szerint a döntés következtében körülbelül 10 millió fontos bevételtől eshetnek el, amit próbálnak más módon pótolni. Constantine különösen kritizálja a Metát azért, amiért leváltotta az Instagram időrendi megjelenítését, mivel ezáltal nehezebbé válik az, hogy minden influencer és cég egyenlően el tudja juttatni üzenetét a követőihez.

A cég november 26-án deaktiválja fiókjait 48 országban, a magyar Lush már közzé is tette a hírt a Facebookon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik