Tech

Fontos szigorítás jön a Google Play Áruházban

LightRocket via Getty Images
LightRocket via Getty Images

Nyitott jellege miatt a Google Play áruház ezernyi olyan alkalmazással van tele, amik ugyanazt a funkcionalitást kínálják, vagy egymás klónjai. Ezért az androidos fejlesztőknek nincs egyszerű dolguk, ha szeretnének kitűnni a felhozatalban, így néhányan néha manipulatív megoldásokhoz nyúlnak. Egyes appok nevében például a „top”, vagy „best” jelzőket használják annak reményében, hogy így előrébb kerülhetnek az áruház keresőjében.

A Google a félrevezető adatlapok ritkítása céljából lefektette, hogy milyen irányelveknek kell megfelelniük az alkalmazások neveinek, címeinek, ikonjainak, képernyőmentéseinek és egyéb grafikáiknak. A nevek például nem lehetnek hosszabbak 30 karakternél, nem tartalmazhatnak emojikat, minőségjelzőket, és nem utalhatnak ingyenes, vagy akciós tartalomra. Az adatlaphoz rendelt, előnézetben megjelenített vizuális anyagoknak is mindenképp reprezentatívnak kell lenniük.

Az idei év második felétől már minden fejlesztőnek be kell tartania ezeket a szabályokat, máskülönben az alkalmazásuk nem kerül be a Google Play ajánlórendszerébe, továbbá a már elérhető programokat is átvizsgálják a moderátorok.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik