Tech

Évek óta nem történt ilyen az Instagrammal

Az Instagram app kezdőképernyője évek óta szinte ugyanúgy néz ki, legfeljebb kisebb változásokon ment keresztül, de jelentősebb dizájnfrissítést nem nagyon láthattunk. Úgy tűnik, hogy sok más eseménnyel együtt ennek is 2020-ban jött el az ideje: a cég bejelentette, hogy a kezdőképernyőn dedikált fület kap a Reels és a Shop is, melyek az utóbbi időben prioritást élvező fejlesztések. Lényegében a képernyő alján található navigációt variálják meg.

A magyar felhasználóknál egyelőre még nem látszódó, de az Egyesült Államokban már használható Reels lényegében a fiatalok körében elképesztően népszerűvé vált TikTok ötletét másolja, és nem is olyan meglepő, hogy ennyire fontossá vált az amerikai közösségi óriás számára. A Shop fül pedig személyre szabott ajánlásokat ad, és a tartalomkészítők által promótált termékek megvásárlását teszi könnyebbé.

„Nem vesszük könnyedén a változtatásokat – jó ideje nem frissítettük már az Instagram kezdőképernyőjét. De megváltozott, ahogy az emberek alkotják és élvezik a kultúrát,  és az Instagram számára nem az a  legnagyobb kockázat, hogy gyorsan változunk, hanem hogy nem változunk és irrelevánsak leszünk. Izgatottak vagyunk az új dizájnnal kapcsolatban, ami egy szükséges frissítést ad az appnak úgy, hogy közben hű marad a fő értékünknek tartott egyszerűséghez” – írta blogposztban Adam Mosseri, az Instagram vezérigazgatója.

A Reels fül előre emelése jól jelzi, hogy a cégnek nagy tervei vannak a 15 másodperces rövid videók formátumával, nem úgy, mint a kifejezetten hosszabb videókhoz indított IGTV-vel, ami még mindig csak a Felfedezés szekció alatt található.

A frissített dizájn fokozatosan jelenik meg, idővel mindenki számára láthatóvá válik.

Fotó: Instagram

(Kiemelt kép: Mohos Márton / 24.hu)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik