Tech

Új titkosítást vezet be Európában a Facebook

A Facebook új titkosítási lehetőségeket biztosít európai felhasználói számára személyes adataik védelmére, összehangolva tevékenységét az új európai uniós szabályozással - jelentette be a közösségi oldalt üzemeltető cég.

Az EU új adatvédelmi rendelete (GDPR) május 25-én lép életbe, és ennek következtében jóval szigorúbbá válnak a személyes adatok kezelésére vonatkozó elvárások. A rendelet célja az egységes adatkezelési joggyakorlat bevezetése az Európai Unióban. Aki a szabályozást figyelmen kívül hagyja, az a cég komoly büntetésre számíthat.

Lakhelyétől függetlenül mindenkitől azt kérjük, hogy nézze át a Facebook adatkezelési gyakorlatára vonatkozó fontos információkat, és döntsön adatai titkosításának fokáról. Először Európában tárjuk felhasználóink elé ezeket a lehetőségeket”

– írta közleményében a Facebook adatkezelési vezetője, Erin Egan és Ashlie Beringer általános tanácsadó-helyettes.

Az új irányelvek szerint a Facebook-felhasználók a reklámokról, a harmadik féltől érkező információkról, politikai, vallási nézeteik és családi állapotuk megosztásáról dönthetnek majd. Emellett arra kérik a közösségi oldal tagjait, hogy nyilatkozzanak arról: kívánják-e használni az arcfelismerő technológiát. Ez lehetővé teszi, hogy értesítsék a felhasználókat, ha valaki felhatalmazás nélkül képet tesz közzé róluk.

A Facebook csapata az uniós rendeletnek megfelelően korlátozza a kiskorúakat célzó reklámokat és a profiljaikon található adatok láthatóságát. A 18 év alattiak az arcfelismerő technológiát sem használhatják a Facebookon, és egyes esetekben csak szülői engedéllyel férhetnek hozzá bizonyos információkhoz.

Nemcsak hogy eleget szeretnénk tenni a törvénynek, de kötelezettségeinket meghaladva új és továbbfejlesztett biztonsági élményt szeretnénk nyújtani minden felhasználónknak”

– írta közleményében a közösségi oldal.

Ha Zuckerberg sem tudja megvédeni az adatait a Facebooktól, akkor ki?
Saját gyermekétől nem tudja megvédeni magát, akkor mit mondjanak a mezei felhasználók?

Egy héttel ezelőtt Mark Zuckerberg, a Facebook társalapítója és vezérigazgatója tízórás meghallgatáson tárta az amerikai kongresszus elé a londoni székhelyű Cambridge Analytica nevű brit-amerikai politikai elemző és tanácsadó céghez fűződő botrány részleteit. Az elemzőcég 87 millió Facebook-profil adatait gyűjtötte össze és használta fel Donald Trump akkori republikánus elnökjelölt javára a 2016-os választási kampányban.

(MTI)

Kiemelt fotó: Nasir Kachroo/NurPhoto

Ajánlott videó

Olvasói sztorik