Tech

Óriásbefektetést kapott egy magyar önjáró autós cég

Dömös Zsuzsanna
Dömös Zsuzsanna

újságíró. 2018. 01. 04. 19:00

A budapesti AIMotive nevű startup bejelentette, hogy 38 millió dolláros befektetési kört zárt le, amit a jövőben is egyedi, kamerákon és mesterséges intelligencián alapuló önvezető technológiájuk fejlesztésére használ fel.

A cég elsőként kapta meg hazánkban az engedélyt arra, hogy önjáró autókat tesztelhessen magyar utakon, emellett Franciaországban és Kaliforniában is folynak a tesztelések, idén pedig Japánban, Kínában és az Egyesült Államokban is az utakra állnak flottáik.

Autóipari partnereik közt olyan nevek vannak, mint a PSA Peugeot Citroën, a kínai SAIC és a Volvo, a szoftver modularitása és rugalmassága miatt a cég szoftverét különböző autómodellekbe is integrálni lehet.

A világ legnagyobb kütyüexpóján, a jövő héten induló CES-en is számos saját megoldást mutatnak majd be.

Forrás: AIMotive

Az AIMotive önjáróinak különlegessége, hogy nem drága, lézeralapú radarrendszerrel (LIDAR), hanem kamerákkal tájékozódnak. A fejlesztőknek meggyőződésük, hogy az autót olyan felszereléssel is  meglehet tanítani „látni”, amik a hétköznapi okostelefonokban is megtalálhatók. Kishonti László, a cég alapítója a Business Insidernek tavaly decemberben azt mondta: „Az emberek a szemükkel és agyukkal vezetnek, nincs szükségük LIDAR-ra.”

Ez különbözik a Waymo, az Uber és a General Motors megoldásától, amik mind a költséges LIDAR rendszereken alapulnak. Az AIMotive fejlesztésének épp ezért az a jelentősége, hogy megnyithatja az utataz olcsóbb és gyorsabb önjárók felé, bár a kamerák használata sok kockázatot hordoz magában, és bizonyos korlátokkal is számolni kell.

Néhány szakértő szerint a kamerák önmagukban nem elegendők: nem látnak át a ködön, problémás lehet használatuk a sötétben, vagy a havas utakon, és meghatározni bizonyos tárgyak távolságát.

Kishonti szerint a rendszer ezen félelmek ellenére is működni fog, mivel a közlekedési infrastruktúra manapság erőteljesen épül vizuális jelekre, így jelzőlámpákra, táblákra, a szoftverrel pedig megtanítják úgy látni az autót, ahogy a sofőr is tenné.

„Olyan szintű biztonságot szeretnénk elérni, mint ami a levegőben van” – olvasható bejelentésükben. Az alapító kifejti továbbá, hogy azért alkalmaznak a repülőgépgyártásban használt szimulációs metódusokat, eljárásokat és eszközöket is, mert a levegőben közlekedés tízezerszer biztonságosabb, mint a közúti közlekedés.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Passerbys cross a street in the city centre of Cottbus, Germany, 23 January 2018. Cottbus is becoming the scene of ugly attacks between Germans and foreigners. The rage is let out in the nice corners of Cottbus, not in the areas dominated by prefabricated buildings. Photo: Patrick Pleul/dpa-Zentralbild/ZB
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.