Az ember már sehol nincs biztonságban a különféle szolgáltatásokat kínáló reklámoktól, és a régmúlté már az is, hogy privátszférának számít az a hely, ahová a király is egyedül jár.
Egy toalettekkel foglalkozó holland startup olyan okospiszoárokat árul, amik hirdetéseket jelenítenek meg használat közben, ráadásul nem időszakosan, vagy véletlenszerűen, hanem
Ehhez természetesen érzékelők sokaságát építették beléjük.
A Mr.Friendly nevű cég meg is magyarázza weboldalán, hogy miért rejtőzik hatalmas potenciál ebben a hirdetési felületben.
„Aki úgy dönt, hogy a piszoár elé áll, egy ideig biztos nem megy el onnan. A Mr. Friendly 40 másodpercet garantál a férfiak figyelméből.”
A hirdetések egy beépített kijelzőn jelennek meg, és a Mr.Friendly-nek még egy felhős irányítóközpontja is van, amin keresztül az ügyfelek messziről kezelhetik a termékmegjelenítéseket. Többek közt edzőtermekbe, bevásárlóközpontokba ajánlják használatukat, és a reklámok mellett akár állásajánlatokat is lehet rajtuk közvetíteni.
Még inkább megértjük a piszoár zsenialitását, ha tovább olvassuk a startup magyarázatát.
A Mr. Friendly tisztában van annak jelentőségével, hogy akkor kell utat találni a kommunikációra, amikor az emberek a legnyitottabbak az információk befogadására. A legjobb alkalom, amikor nem tudnak elmenekülni, vagy mást csinálni közben, csak az üzenetre fókuszálni. Ilyen nagyon ritkán történik, főleg a mai rohanó világban.”
Azt azért érdemes hozzátenni, a cég által „okospiszoárnak” nevezett termék nehezen szolgál rá az „okos” jelzőre, mert az ember képébe reklámot nyomó eszköznél olyan hasznosabb dolgokra is lehetne használni a technológiát, mint mondjuk az öntisztító, szagtalanító, vízhasználatot optimalizáló toalettek, amik még a bolygónkat is előrébb vihetnék.
Bill Gates például ilyenben gondolkodik nanomembrán toalettjével, ami a vizeletet különválasztja a széklettől: előbbit takarításra és locsolásra alkalmas vízzé, utóbbit pedig hamuvá és energiává alakítja.