Tech
A visitor is pictured during an exhibition featuring emojis in a shopping mall in Shanghai, China, 10 May 2017.

An exhibition featuring emojis opened in a shopping mall in Shanghai over the weekend, which will run till the end of this month. Emojis were first created by Japanese Shigetaka Kurita in 1999 to express a variety of emotions, which later spread to the world, becoming a universal language and a tool for one to engage online with others without working their fingers much. In August 2014, Oxford Dictionaries Online listed "emoji" as a new word. A year later, it chose a pictograph, the 'Face with Tears of Joy' emoji (you know which one we're talking about), for the first time ever as the Word of the Year. According to reports, two billion smartphone users send six billion emojis every day, and more than 92 percent of Internet users use emojis. Even though emojis are designed to effectively express emotions when communicating via electronic devices, however, they do create misunderstandings sometimes, as some emojis are interpreted in different ways due to cultural or contextual differences.

Sírva fog röhögni, ha megtudja, melyik a legnépszerűbb emoji

Dömös Zsuzsanna
Dömös Zsuzsanna

újságíró. 2017. 11. 04. 17:55

Az élet sava-borsa benne van a felhasználók kedvenc hangulatjelében.
Korábban a témában:

Nagyon fontos információt hozott napvilágra az Apple, kiderült, hogy az amerikai iOS- és Mac-felhasználók körében melyik emoji a legnépszerűbb. Meglepő, de nem a szerelmes szemű sárga gömböcöt, vagy a szívecskét, hanem a sírva röhögős emojit használják legtöbbször az Apple eszközein. A tragikomikus fejecske egyszerre örül és szipog, így tökéletesen fejezi ki egyben az élet derűjét és depresszív mélységeit.

A top 10-be bekerült még többek közt három szerelmes gesztus, sírós, gondolkodós, szemmeresztős fejecske, illetve a koponya.

Forrás: Apple

Mindez az Apple azon jelentéséből derül ki, amiben azt ismertetik, hogyan gyűjtik és anonimizálják az iOS és macOS-ben gyűjtött felhasználói adatokat, amiket a felhasználói élmény fejlesztéséhez használnak fel.

A legnépszerűbb emojik ismerete például abban segíti a céget, hogy azokat könnyebben elérhetővé tegyék felületeiken, intelligensebb ajánlásokat adjanak szoftvereik.

Nemcsak az almás cég eszközein nyerő az első helyre jutott emoji, de a Twitteren is ezt használják a legtöbbször az Emoji Tracker online szolgáltatás szerint, ahol valós időben követhetjük, hogy melyik hangulatjelre nyomtak rá a felhasználók a mikroblogon.

Ráadásul amikor 2015-ben az Oxford Angol Szótár az év szavának választotta az “emojit”, a sírva röhögős fejet választották illusztrációként.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

smoking sign in coffe shop
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.