Tech

Már Androidon is tölthető a Super Mario Run

Végre hozzáférhető a Nintendo első hivatalos Mario-játéka Androidos készülékekre is. Ingyenes, habzik a nosztalgiától és fél kézzel is játszható.

Hétzáróként igazán jó hírekkel rukkolhatunk elő az Androidos tulajoknak: elfelejthetik a telefonokon futtatott emulátorokat, ha Marioval akarnak játszani és még azon a frusztráción is túllendülhetnek, hogy a Nintendo nem volt képes tavaly decemberben több platformon egyidőben piacra dobni a franchise új játékát, a Super Mario Runt. A játék ugyanis már elérhető a Google Play Store-on, ráadásul ingyenesen.

A játék egyfajta endless runnerként működik, Mario folyamatosan mozog, alapjáraton át is parkourozza magát a kisebb akadályokon és ellenfeleken is, a pályák 100%-os teljesítéséhez természetesen ez egyáltalán nem elég. A fenti videóban is látható módon öt pink érmét kell összegyűjtenünk pályánként – ha ez nem sikerül és a világonkénti három pálya 15 érméje nincs a zsebünkben, nem is juthatunk el a világokat lezáró kastélyba. Természetesen van trükk erre is: hiába ingyenesen tölthető és játszható a Super Mario Run, 10 dollárért fizetve extra tartalmat is kapunk – játszhatóvá válik az összes pálya (és ahogy kiderül, az első négy világ végigjátszása után ugyanúgy szembesülnénk azzal, hogy ingyenes változattal játszunk), több játszható karaktert kapnánk és extra elemeket és opciókat kapnánk a játék további két részében, a Toad Rallyban és a Kingdom Builderben is. (Az előbbiben versenyeznünk kell egy általunk választott ellenféllel egy pályán, célunk az, hogy minél stílusosabb ugrásokkal vigyük végig a pályát és gyűjtsük be az érméket és egyéb extrákat, az utóbbiban pedig egy komplett kastélyt és minikirályságot építhetünk magunknak.)

Sokan figyelik most az eladási és letöltési adatokat: amikor decemberben megjelent a játék, az App Storeban az első nap több mint 5 millió letöltést sikerült generálnia, három hónap alatt pedig több mint 78 milliót. Ezen felhasználók több mint 5%-a vásárolta meg a játékot, mintegy 53 millió dollárnyi hasznot hozva a Nintendonak (ami kifejezetten jónak számít ahhoz képest, hogy az 1-2 dolláros játékok bőven 5% alatti konverziót hoznak). Ennek tekintetében kíváncsian várja az iparág, hogy az Androidos eladások mit mutatnak – mi, mi csak a tripla walljumpnál akadtunk el, de annál nagyon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik