Tech

Végre valami nagyon jó dolgot exportálunk

Nem terméket, és nem is valami unortodox politikai-gazdasági elméletet, hanem életérzést, mégpedig játékosat.

A szervezők közleménye szerint Közép-Kelet-Európa legnagyobb videojátékos rendezvénysorozatává nőheti ki magát a Magyarországon már jó ideje jelen lévő PlayIT Show. A PlayIT öt éve van jelen Magyarországon, de a rendezvénysorozat nem előzmények nélküli: korábban Budapest Game Show néven szervezték meg, és a nemzetközi World Cyber Games hazai elődöntője köré épült esemény is egy elődnek tekinthető.

A hazai események egyre nagyobbra nőttek, az egykor 1500 látogatóval induló show-t a Millenáris után a SYMA Csarnokba, majd pedig a HUNGEXPO több nagy csarnokába kellett áthelyezni az érdeklődők száma miatt. A legutóbb idén novemberben rendezett pesti PlayIT-re több mint 25 ezren látogattak ki, de néhány éve a nagyobb vidéki városokban is turnézik az esemény, ahol szintén több tízezren szórakoztak.

playit-004

Mi is az a PlayIT?

Alapvetően valami olyasminek indult kicsiben, mint ami Amerikában az E3, vagy Németországban a GAMESCOM: videojátékos rendezvénynek, ahol a látogatók maguk is játszhatnak, és megnézhetik a legújabb játékokat, akár “élesben”, akár a fejlesztők, kiadók képviselőinek bemutatásában. A show időközben olyan extrákkal gazdagodott, mint a japánból induló beöltözős őrületet felkaroló cosplay verseny, a “gamer=dagadt” sztereotípiával szembehelyezkedő Mozdulj Gamer! mozgalom sportos eseményei, és persze innen sem maradhatnak ki a hazai YouTube-sztárok, akik mára a PlayIT elválaszthatatlan részei lettek.

A PlayIT kiállításon legnagyobb számban (60%) a 12 és 25 év közötti korosztály vesz részt, de a 25 év feletti fiatalok és a szülők is nagy arányban képviseltetik magukat (25%). A szervezők szeretnék még inkább megszólítani a felnőtt gamereket, ezért 2017-ben útjára indítják a PlayIT Plus nevű rendezvénysorozatot. A rendezvény napján este újra kinyitják a helyszínt, de kizárólag a 18 éven felüliek számára – így a komolyabb tartalmak is helyet kaphatnak a programban, a márkák pedig célzottabban érhetik el a nagykorú közönséget.

playit-003

2017-ben a szervezők nagyobb hangsúlyt helyeznek a világszinten egyre népszerűbb eSport programokra is. 2015-ben 750 millió dollár fordult meg az eSport versenyeken világszerte, és ez a szám az elemzők szerint 2018-ra megközelíti majd a 2 milliárdot. Az eSport a számítógépes csapatjátékok összefog¬laló neve, egyben egy olyan szórakoztató üzletágé, amelynek rajongótábora évről-évre növekszik Magyarországon is.

Határtalan lelkesedéssel

A szervezők bejelentése szerint a hazai rendezvények után az első külföldi PlayIT-et Belgrádban rendezik meg 2017 júniusában, a szervezők szándéka szerint pedig hamarosan több is követi majd a szomszédos országokban. A rendezvény főszervezője, Csanda Gergely szerint a régióban űrt tölthet be a PlayIT:

Két éven belül szeretnénk belépni a román és a szlovák piacra is, hogy a PlayIT legyen a régió meghatározó gamer eseménye.

Tény, hogy sok környező országban egyáltalán nincs gamer tematikájú rendezvény, vagy csak jóval kisebb eseményeket szerveznek. Bár az is igaz, hogy a PlayIT a közép-keleti régió gazdasági mutatói miatt nem olyan játékos felvásárlópiacot szolgál ki, mint az amerikai vagy a német események, ezért még kevesebb az exkluzív, vagy megjelenés előtti tartalom, a szervezők valóban nagyon színes programkínálatot állítanak össze minden évben, amelyre minden bizonnyal Belgrádban, majd pedig a tervezett többi országban is nagy lehet a kereslet.

playit-002

(A fotók a novemberi, budapesti rendezvényen készültek. Forrás: Flamiphoto)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik